“Un ano
máis tarde, en 1980, aparece “Ilustrísima”,
dedicada ao seu tío Xosé Mouriño, abade de Beiro, un lugar importante na biografía de
Carlos Casares porque alí pasou moitos anos da infancia e da adolescencia e
ademáis un dos lugares onde se desenvolve a historia do “Sol do verán”, a derradeira novela deste persoeiro. Casares narra os graves problemas que desencadea
a chegada do cinematógrafo a unha pequena cidade galega a principios do século
XX e os problemas existentes na diócese dirixida por un bispo aberto e
tolerante que se enfronta aos sectores conservadores da curia episcopal. Descríbenos os enfrontamentos dunha sociedade provinciana
dividida por razóns ideolóxicas e morais en dous bloques e representados en
dous periódicos locais: La Verdad e El Liberal. O conservadorismo
fronte ao liberalismo tamén se manifesta na vida da propia igrexa , xa que se
reflicten dúas maneiras de entender a relixión e o evanxeo. Unha baseada no
temor e nas prohibicións e outra máis tolerante baseada na xustiza e no perdón.
Casares no pretende facer unha novela anticlerical senón que presenta a gran
influencia que a igrexa ten sobre as xentes dunha cidadede pequena de principio
do século XX.
En “Ilustrísima”,
o noso escritor móstrase como un mestre do arte de narrar, cunha prosa sinxela
na que o lirismo inunda os recunchos máis recónditos desta narración. Nela –segúndo
Pedro Hernández- “encárnanse os valores humanos que aparecen no resto da obra
de Carlos Casares, é dicir, a tolerancia, a bondade e o rechazo de calquera
forma de fanatismo e violencia”. Unha peza lírica que invita á lectura, como
sinalara no seu momento Luís Suñén.”
Carmen Mejía. "Carlos Casares, o artesán da palabra". Na revista Raigame, nº 40, maio de 2017, páxs. 22-23. Revista de Arte, Cultura e Tradicións Populares. Coordina Centro de Cultura Popualar Xaquín Lorenzo. Edita Deputación de Ourense.
No hay comentarios:
Publicar un comentario