Ao longo dos anos
irían acumulándose os rumores arredor da figura do “Manoliño” e as súas
distintas “colocacións” en terras cántabras. Nos últimos tempos pasaron a ser
constantes os comentarios e as sospeitas que acabarían por confirmarse coa súa
desaparición definitiva daquelas terras a mediados de outubro de 1951.
·
José Gómez Edreira seica tiña unha
colcha vermella, azul e verde, idéntica a que levaba Benita no seu saco de
roupa. O mesmo José Gómez en setembro do 51
pasa o verán na Serra de San Mamede pastoreando o gando cando atopa unha
caveira no lugar da Acebreira da Redondela. Aos poucos días atópase co seu
amigo “Manoliño” a quen lle comenta o tema e este dille que se esqueza, non
vaia ser que o culpen dalgún asasinato máis tendo en conta os rumores que
comezaban pola zona.
·
Vírase a Romasanta polas terras de
Gabín, Paredes, Mazaira e outras de Montederramo coincidindo coa viaxe que
debería estar facendo coa Benita.
·
A precipitada venda das súas
propiedades por parte de Antonia Rúa antes da súa marcha, precipitadamente a
favor do propio “Manoliño”.
·
Unha nova, desordenada e
precipitada liquidación das posesións de Josefa García: unha vaca, dous ou
catro ferrados de millo, dez olas de viño...
·
Pedro Cid, cura de Rebordechao,
cómpralle a Romasanta unha capa de pano cor castaña por 70 reais propiedade de
José. Seica o Tendeiro lle pagara 100
reais ao propio José debido a que esa prenda estaba desfasada nas terras
cántabras.
·
Polo mesmo motivo que o anterior
vendera uns panos de seda e un mandil da Josefa. Así llo explicou a súa
familia. O problema foi que se soubo que tamén vendera as mesmas roupas que a
Josefa levaba postas o día da súa partida.
·
O capador de San Vitorio
(Allariz), un tal Pedro, pasa un día por Castro de Laza e dille a Bárbara
García Blanco que Romasanta anda ofertando por aí pezas de roupa das súas
irmás.
·
José García Blanco, un día de
visita na casa de Romasanta veo cortar o pan cunha navalla grande con mango
branco e pintas negras similar ao que tiña a súa irmá Josefa.
·
Francisco María Carballo, párroco
de Castro de Laza, pregúntalle un día
polo lugar onde se atopan as irmás García Blanco. Este fálalle da localidade de
Potes. O párroco porase en contacto co cura daquel lugar e nada saba este desas
mulleres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario