domingo, 29 de diciembre de 2019

Diagnóstico folclórico-etnográfico: o lobishome (II)


Tamén o mito da licantropía ou “lobishome” está estendido por toda Europa, e foi tratado literariamente desde antigo: Plinio, Estrabón, Virgilio, Patronio, Luciano de Samosata, Ovidio, Platón, Pausanias, Santo Tomas de Aquino, San Jerónimo, San Agustín e moitos máis autores clásicos, medievais e modernos.

A metamorfose en lobo pode ter múltiples motivos: un pacto co diaño, que este se apodere das persoas,  froito dun acto de bestialismo ou de contacto sexual cun animal, provocado por alucinacións resultado de ungüentos ou pócimas de meigas, polo simple feito de cubrise con pel de lobo, ou fretando unto de sapo, por herdanza xenética, ou por maldición familiar (“nunca farto de carne te vexas” maldiciu un pai ao seu fillo en Viana do Bolo), por comer medula de lobo ou carne humana, por ser fillo ilexítimo ou ter nacido o sétimo fillo nunha familia na que só hai varóns...

No caso de Romasanta sería unha maldición do seu pai o que faría que a “fada” actuase sobre el. A “fada”, o “meigallo” é unha forza estraña, misteriosa, máxica, espiritual, sobrenatural, diabólica, causada polo mal de ollo (ou o mal do aire, ou un bebedizo, ou o diaño...) o que fará que posea os nosos corpos xerando unha maldade nesa persoa. Irán aos montes, envorcallaranse na terra, nos prados, vivirán como lobos, devorarán carne humana...


No hay comentarios:

Publicar un comentario