miércoles, 23 de marzo de 2016

"Periferia Nespereira"

Miss Ourense é o principal cultivo popular dentro da narrativa de Bieito Iglesias, unha novela negra que, como literatura de xénero, traballa cos seus empastes situándoos nun escenario galego negro: o Ourense dos anos 60, antes da consolidación da televisión coma fenómeno social total. Para o relato dese mundo que se acaba sérvese o autor de Gumersindo Nespereira, un inspector de trazo longo que toma de Carvalho, Marlowe ou Maigret con especial singradura para o de Simenon, máis caro para reflectir algúns dos seus temas: a remanencia dunha memoria colectiva traizoada, a piedade substituíndo á bondade esgotada e unha melancolía que fía toda a súa obra: o que nos fai sufrir, que dixo René Char, e o irreal intacto no real devastado. É esta unha novela de seres atoutovizados e de marxinais pasoliniáns que se guían polas contras do sistema cunha ética de heroes autóctonos, cando na charpela aínda non se admiraba ós afectados heroes do fraude fiscal.
A crítica é tema á parte: Miss Ourense foi salferida de boas palabras tamén pola crítica política. Unha parte da mesma, curiosamente, négalle calquera favor a Bieito Iglesias nos seus libros maiores. Non lle pidamos máis só a eles. Se ben a crítica política é a responsable de facer da teoría literaria un observatorio da sociedade en Galicia, ripémoslle das súas encomendas o artellamento dunha literatura nacional. A cultura está vencellada a unha identidade común, e non sabemos canto de galego haberá nela. «E vostede, ¿como vén sendo periférico?» Non hai resposta política á vella pregunta, anque, en cen anos, todos calvos.



No hay comentarios:

Publicar un comentario