viernes, 14 de febrero de 2020

Madera de Boj. 1999.


O Premio Nobel galego Camilo José Cela andaba a escribir este libro alá polo 1998 cando recibiu a noticia de que lle fora concedido o maior galardón literario das letras. Esta novela sitúase na Costa da Morte galega e recolle as voces, as historias, de tantos personaxes que viviron e morreron por aquelas terras.

Pese a trasladar o fío narrativo cara o mar aparece, de novo, unha referencia a historia de Manuel Blanco Romasanta, do que se di ser parente unha muller chamada Socorro. Estamos no capítulo III, “Doña Onofre la Zurda”.


“...Manuel Blanco Romasanta el hombre lobo de Rebordechao en las montañas de Allariz era pariente de don Socorro, decía a las mozas que las llevaba a servir a Castilla en buenas casas y después las mataba a mordiscos, entre Paraisás y Pena Folenche, a un lado y al otro de Pobla de Trives, una joven muy ávida de carne fue maldita por su madre, ¡inda te volvas lobo pra que te fartes!, y se convirtió en lobo, le llamaban o lobo da xente.
 -¿Y no la loba?
 -No, porque nadie sabía que era mujer.
A la doncella la salvó un galán que guardaba un sequeiro de castañas, le quemó la piel de lobo y después se casó con ella, las mujeres no suelen convertirse en lobo, don Sadurniño Losada no sabía de ninguna más, pero todo esto tiene poca relación con lo que aquí se dice, un buen mantón de Manila vale mucho dinero.”

Camilo José Cela (Premio Nobel de Literatura 1989). Madera de boj. Ed. Espasa-Calpe.1999. 4ª edición. páx. 202


Ed. Espasa-Calpe. 1999.

No hay comentarios:

Publicar un comentario